Римац покажа 60 прототипови од роботакси-системот „Verne“

Точка

28/11/2025

14:11

1.143

Големина на фонт

а а а

Мате Римац на својот профил на Фејсбук објави видео и го исполни ветувањето според кое компанијата „Verne“ до крајот на оваа година беше обврзана да прикаже 60 демонстрациски прототипови на своите возила.

Компанијата „Verne“ ги изработи, како што беше и планирано и најавено минатата година, 60 тест-прототипови на своите автономни такси-возила. Прототиповите на „Verne“ беа снимени на паркингот кај погонот во Света Недела, а видеото го објави коосновачот Мате Римац, исполнувајќи го ветувањето дадено пред институциите што го финансираат проектот, како и пред јавноста. Тој наведе дека сите овие прототипови се наменети за тестирања – од автономна возачка технологија, преку удобност, до crash-тестови.

Најголем дел — приватни инвестиции

Со видеото, вели Римац, сакал да разјасни и некои тврдења кои последниве недели кружат во медиумите. Нагласи колку средства „Verne“ обезбедил од приватни инвеститори — 104 милиони евра — и колку се повлечени од ЕУ-фондови — 89,7 милиони евра. Сите дополнителни средства потребни за развојот на „Verne“ и излегувањето на роботакси-системот на улиците ширум светот ќе се обезбедуваат исклучиво од приватни инвеститори, истакна тој.

„Создадовме повеќе од две илјади работни места во индустрија која Хрватска претходно воопшто ја немаше, најмногу благодарение на ентузијазмот на нашите вработени, но и инвестициите од над една милијарда евра од нашите меѓународни инвеститори“, вели Римац за работењето на „Rimac Group“, додавајќи дека се надеваат дека истиот успех ќе го повторат и со „Verne“.

„Роботакси-возилата ќе се случат — со нас или без нас — но ние сакаме активно да учествуваме и да бидеме важен фактор, ако не во светот, тогаш барем во Европа“, заклучи Римац додека ја водеше кратката видео-тура низ паркингот со прототиповите на „Verne“.

Се огласи и „Verne“

Од компанијата исто така објавија дека се произведени и тестирани 60 верификациски прототипови роботакси-возила. „Моментално сме фокусирани на континуирано тестирање на автономниот систем во Загреб, како и на останатите подготовки за претставување и започнување на услугата, која ја планираме за пролетта 2026“, напишаа на "LinkedIn".

Развојот, изработката и тестирањето на прототипови — било на одделни системи или на целосното возило — се стандардни чекори во создавањето на нов автомобил. Во рамките на Националниот план за закрепнување и отпорност (NPOO), преку кој компанијата „Project 3 Mobility“ (комерцијално име „Verne“) доби средства за проектот „Истражување, развој и производство на возила за нова мобилност и придружна инфраструктура“, токму оваа фаза — развојот и тестирањето на прототипови — е дефинирана како клучен дел од проектот.

„Бевме тивок тим затоа што многу работевме. Така ќе продолжиме и понатаму“, додаде извршниот директор и коосновач на „Verne“, Марко Пејковиќ.