Јапонскиот метод на воспитување деца го воодушевува светот: Три нешта прават поинаку

Кармин

03/10/2025

11:29

859

Големина на фонт

а а а

Шицуке е широк јапонски термин што се користи за воспитување, бонтон и формирање добри навики.

Се појавува во секојдневното родителство (учење на децата да бидат внимателни кон својот простор, учтиво да ги поздравуваат другите, да чекаат редица) и во пошироките културни практики (чистење на училницата, точност).

Едно добро објаснување доаѓа од прегледот на јапонската детска дисциплина од Нобуко Учида: шицуке е и „инструкција и практика“ што им помага на децата да преминат од надворешно наметнати правила кон интернализирани рутини и социјална компетентност.


Учида нагласува дека целта на шицуке е однапред да се подготват, а потоа постепено да се отстрани контролата од возрасните додека децата учат да се управуваат сами.

Шицуке често се преведува како „дисциплина“, „тренинг“ или „формирање навики“ и е јапонска идеја за родителство што нагласува нежно, доследно учење, дневни рутини и постепено усвојување на општествените норми.

Научната литература за свесно родителство, семејни рутини и програми за родителство покажува дека оваа комбинација (рутина плус присуство плус водство без казна) му помага на детето подобро да се приспособи, да го намали родителскиот стрес и да го подобри однесувањето, додека строгата контрола или недоволното присуство не придонесуваат, пренесе „Тајмс оф Индија“.

Зошто шицуке одговара на „свесен“ пристап кон родителството

Свесното родителство значи дека родителите намерно го фокусираат вниманието на интеракциите со своето дете, каде што мајките и татковците одговараат наместо да реагираат и го регулираат сопствениот стрес за да можат да бидат смирени учители на своите деца. Родителската свесност поддржува подобра интеракција родител-дете, ја намалува суровата реактивност и го подобрува квалитетот на дисциплината и корегулацијата.

Практично, кога родителите комбинираат редовни, смирени рутини на шицуке со свесна реакција, тие обезбедуваат структура и безбедност во односот што им е потребен на децата за да ги интернализираат навиките.


Според книгата на Нобуко Учида од 2012 година, „Дисциплина на деца во Јапонија“, родителите ги надгледуваат и ги подучуваат децата, водејќи го нивниот развој за да воспостават рутини и модели на однесување. Со текот на времето, „мешањето“ или помошта на родителите станува сè помалку потребна како што децата стануваат способни сами да управуваат со моделите на однесување и рутините.

Учида ја претставува дисциплината како потпора што треба да се отстрани кога ќе се појави самодисциплина, а токму тоа го нуди шицуке.


Истражувањата од феноменолошките студии го откриваат долготрајното влијание на шицуке што се доживува во јапонските училишта и домови, кое ги учи децата на социјална етика и ја интернализира дисциплината, со што влијае на идниот успех во животот.

Практични совети за родителите

Јутјуб и популарните советници за родители честопати го сумираат шицуке во едно незаборавно правило, на пример, учење манири преку мали дневни ритуали. Во видео, Ема Хабард ги истакна трите клучни аспекти на шицуке метод на родителство.

1. Моделирање на посакуваното однесување

Децата учат првенствено преку набљудување. Јапонските родители свесно ги прикажуваат однесувањата што сакаат да ги видат, особено мирно управувајќи со емоциите, додека децата ги имитираат реакциите на своите родители за време на конфликт или фрустрација. Ова е потврдено од литературата за развојна психологија, која нагласува дека децата на рана возраст најмногу учат преку набљудување.


2. Јасни и конзистентни правила

Спротивно на западните стравови дека правилата ја ограничуваат слободата на децата, јапонското родителство ги гледа јасните граници како извори на безбедност и структура. Кога очекувањата се јасни и доследно се спроведуваат од сите старатели, децата се чувствуваат безбедно и помалку вознемирено, што поттикнува соработка наместо бунт.


3. Пронаоѓање на причината за лошото однесување

Наместо да ги казнуваат непсакуваните постапки, родителите ја идентификуваат недостасувачката социјална или емоционална вештина што лежи во основата на однесувањето, како што се споделувањето или трпението и активно ги учат децата на таа вештина.

Овој начин на размислување фокусиран на вештини го трансформира лошото однесување во можности за учење, поттикнувајќи вистинско разбирање и трајна промена во однесувањето.


Спонзорирани линкови

Маркетинг

назад до tocka.com.mk