Секунда полнење за 2,5 км досег? Тестирањата покажале дека дури и на −30°C батеријата задржува повеќе од 72% од својот капацитет. Таква технологија во други автомобили – не постои.
Замислете електричен автомобил што може да помине иста километража како автомобил со полн резервоар бензин, да се наполни за само неколку минути како бензинец или дизел, и да не изгуби половина од својата моќ при ниски температури. Тоа досега звучеше недостижно. Но кинескиот автомобилски гигант „Dongfeng Motor“ тврди дека е на чекор до решение кое засекогаш ги елиминира двете најголеми грижи на возачите на електрични автомобили: анксиозност за досег и долгото чекање на полначи.
На Светската конференција за батерии 2025, „Dongfeng“ ги претстави плановите кои не звучат само амбициозно, туку и како научна фантастика. Во фокусот се нова генерација цврстосостојбени батерии и платформа за супербрзо полнење – технологии кои треба да влезат во масовно производство веќе во 2026 година.

Батерија што ги менува правилата на играта
Клучот на визијата на „Dongfeng“ е новата "solid-state" батерија.
За разлика од конвенционалните литиум-јонски батерии со течен електролит, "solid-state" технологијата користи цврст материјал. Ова носи драматично подобрување во безбедноста и, уште поважно, во енергетската густина.
Компанијата има цел да произведе батерија со енергетска густина од импресивни 350 Wh/kg до септември 2026 година, а пилот-линијата со капацитет од 0,2 GWh веќе функционира. За просечниот возач тоа значи само едно: досег. Проценките покажуваат дека електрични возила опремени со оваа батерија ќе можат да поминат над 1.000 километри со едно полнење. Тоа би значело градско возење со недели без полнење и меѓуградски патувања без застанување.

„Tesla“ може само да сонува
Освен неверојатниот досег, новата технологија ги решава и двете најголеми слабости на сегашните EV возила: перформанси на студено и безбедност.
Благодарение на специјална хемиска формула со тернарна катода со висок капацитет, силициум-јаглеродна анода и композитен цврст електролит, батеријата покажува извонредни резултати во екстремни услови.
Тестирањата потврдиле дека дури и на −30°C, батеријата задржува повеќе од 72% од капацитетот – значително повеќе од конвенционалните батерии што паѓаат на околу 60%.
Безбедноста е подигната на сосема ново ниво. Батеријата успешно го поминала тестот на 170°C во термичка комора, што е далеку над кинескиот национален стандард од 130°C и нуди поголема заштита од термичко откажување.

Брзина на полнење
Револуционерната батерија е само половина од приказната.
„Dongfeng“ истовремено ја претстави и платформата „Mach Super-kV“, ултрависоконапонска архитектура од 1200 V. Платформата, опремена со моќен силициум-карбиден (SiC) модул од 1700 V развиен во сопствена технологија, овозможува неверојатни брзини на полнење.
Маркетиншката порака е смела: „1 секунда полнење за 2,5 км домет“.
Пореален, но подеднакво импресивен податок е дека автомобил може да добие 450 километри домет за само 5 минути на полнач со моќност од 2 MW. Тоа е помалку отколку што треба за полнење резервоар со гориво – што целосно го елиминира аргументот за бавно полнење.
Платформата поддржува и автономно полнење и бесконтактно плаќање, правејќи го процесот уште поедноставен.











