„Ford Focus“, модел што ја обележа европската автомобилска сцена и со години беше еден од најпродаваните компактни автомобили, влегува во последното поглавје од својата приказна. Според информациите на германскиот „Saarländischer Rundfunk“, во наредните денови од производната лента во Сарлоис ќе излезе последниот примерок. Овој завршен „Focus“ ќе му биде предаден на градскиот музеј како историски артефакт и потсетник на повеќе од четврт век од еден од најуспешните проекти на „Ford“.
Претседателот на работничкиот совет, Маркус Тал, потврди дека во моментов се финализираат последните стотина возила, по што производната линија ќе биде исклучена следната недела. Со тоа завршува производството на модел што низ четири генерации остави длабока трага во автомобилскиот свет.
Историјата на фабриката во Сарлоис е цврсто испреплетена со развојот на целиот регион. Од 1970 година до денес таму се произведени речиси 16 милиони автомобили, меѓу кои легендарниот „Ford Escort“ и актуелниот „Focus“. Погонот со децении вработуваше илјадници работници, а последниве години бројката се стабилизираше на околу 2.700 вработени.

Од рударска криза до автомобилски гигант
По прекинувањето на производството на „Focus“, околу илјада работници ќе останат ангажирани во новата фаза — фабриката се пренаменува во центар за производство на резервни делови. Во дел од халите веќе започна демонтажа на опремата, за од декември да започне трансформацијата во современ производствен комплекс.
Сарлоис израсна на темелите на некогашната пропадната рударска индустрија од шеесеттите години на минатиот век. Со цел да се диверзифицира економијата, локалните и федералните власти го отворија патот за инвестиции, а „Ford“ во 1966 година ја започна изградбата на фабриката на просторот од поранешниот воен аеродром. Сериското производство започна во 1970 година, означувајќи почеток на нова индустриска ера во Сарланд.
Последната деценија веќе најавуваше дека иднината на фабриката се менува. Во 2019 година беше намален бројот на смени — првиот сериозен сигнал. Во 2022 година, „Ford“ ја донесе клучната одлука: идните електрични модели да се преместат во Валенсија, со што судбината на Сарлоис станува неизвесна.

Икона што заминува во музеј
Во 2024 година беше постигнат договор со „IG Metall“, со кој се обезбедува долгорочно задржување на дел од вработените и планирана транзиција за останатите. Сега, кога последниот „Focus“ ја напушта производната лента, таа приказна официјално завршува.
„Ford Focus“ беше токму она што европскиот пазар го бараше: динамичен во возење, безбеден, модерен и сигурен. Беше синоним за компактен автомобил, а многу возачи го сметаат за еден од најдобрите модели во својата класа. Неговото заминување означува крај на една автомобилска епоха, но и почеток на нова — во која електрификацијата доминира, а поранешните гиганти ги трансформираат своите погони во сосема нови индустриски целини.









