Родителството се заснова на насочување, а не на постојана контрола. Важно е родителите да ги научат своите деца на добри вредности, но присилувањето не е начин на кој треба да го прават тоа. Наместо да ги принудуваме децата да направат нешто, треба да се фокусираме на тоа да ги научиме преку наш сопствен пример, отворен разговор и нежно охрабрување.
Тајмс оф Индија сподели пет активности на кои многумина родители ги принудуваат своите деца, но всушност не треба да го прават тоа.
Природно е родителите да поттикнуваат љубезност и вклученост, но присилувањето на децата да бидат пријатели со секого може да има негативни последици. Децата, исто како и возрасните, имаат свои преференции, зони на удобност и инстинкти за тоа со кого се чувствуваат безбедно.
Присилувањето пријателства може да ги научи да ги игнорираат сопствените чувства и да толерираат нездрави односи. Наместо да ги притискате, научете ги да бидат љубезни со сите, но внимателно да избираат со кого вистински ќе се поврзат.
Ги присилуваат на неискрено извинување
Извинувањето е важна животна вештина, но ја губи својата смисла ако децата кажат „извини“ само затоа што се принудени. Кога тоа ќе се случи, зборот „извини“ станува обична формалност, наместо лекција за емпатија. Наместо да барате извинување, помогнете му на вашето дете да разбере зошто неговите постапки можеби повредиле некого и охрабрете го да изрази жалење на начин кој на детето му делува искрено.
Многу родители се грижат за исхраната на своето дете, но принудувањето да јаде кога не е гладно може да доведе до нездрави навики во исхраната. Таквиот пристап може да предизвика прејадување, губење на природните сигнали за глад или негативен став кон храната.
Наместо да ги присилувате да јадат сè што е во нивната чинија, понудете им хранливи оброци во редовни интервали и верувајте дека ќе знаат да го слушаат сопственото тело. Да го научите детето свесно да јаде далеку е покорисно од присилното „чистење“ на чинијата, пишува Тајмс оф Индија.
Споделувањето е важна вредност, но децата не треба да бидат принудени да се откажат од нешто нивно само затоа што тоа се очекува од нив. Присилувањето да споделуваат може да направи децата да се чувствуваат како да немаат контрола врз сопствените работи, што може да предизвика фрустрација. Наместо да ги принудувате да споделуваат, научете ги на дарежливост и разменување, помагајќи им да ја разберат разликата помеѓу љубезноста и личните граници.
Како што напиша Тајмс оф Индија, секое дете има свој уникатен начин на учење и решавање проблеми. Инсистирањето дека постои само еден „вистински“ начин може да ја задуши нивната креативност и самодоверба. Без разлика дали решаваат загатка, цртаат или го организираат својот простор, дајте им слобода да експериментираат. Поттикнувањето на креативното размислување им помага на децата да развијат вештини за решавање проблеми, независност и љубов кон учењето.