Дали Париз навистина ќе ја сруши Ајфеловата кула следната година? Ова е вистината зад виралните тврдења

Точка

15/10/2025

17:02

676

Големина на фонт

а а а

Сензационалистичките тврдења дека Ајфеловата кула ќе биде срушена во 2026 година кружеа на социјалните мрежи по привременото затворање на атракцијата.

Овој споменик висок 330 метри, кој стана една од најзначајните градби во светот, привлекува милиони посетители секоја година. Во 2023 година, тој оствари приход од 117,87 милиони евра.

Тоа е еден од ретките француски споменици што не добива државни субвенции и вработува повеќе од 300 луѓе во градот. Па зошто луѓето мислат дека на Ајфеловата кула ѝ се ближи крајот?


Зошто Ајфеловата кула била затворена овој месец?

Претходни месецов (2 октомври), жителите излегоа на улиците во повеќе од 200 градови низ Франција за да протестираат против владините мерки за штедење и барале повисоки даноци за богатите.

Во Париз, илјадници луѓе тогаш се придружија на националните штрајкови, што доведе до тоа Ајфеловата кула да го суспендира пристапот на посетителите за еден ден од безбедносни причини.

„Поради штрајкот, Ајфеловата кула е затворена. Се извинуваме“, пишувало на знакот што бил поставен пред кулата.


Дали Париз ја урива Ајфеловата кула?

Неколку недели пред протестите, еден сатиричен весник објави статија во која се пошегува дека Ајфеловата кула ќе биде срушена со булдожер и претворена во „џиновски ролеркостер“ или концертна сала.

Меѓутоа, благодарение на социјалните мрежи и недостатокот на контекст, двете приказни на крајот се измешале.

На социјалната мрежа „Икс“ и профилите со стотици илјади следбеници, почнале да се споделуваат лажни објави, во кои се тврдело дека оваа пресвртница се приближува кон „крајот на една ера“.

„Според извештаите, светски познатата Ајфелова кула, симболот на Франција повеќе од 135 години, наводно ќе биде срушена во 2026 година по истекот на нејзиниот оперативен закуп. Структурниот замор, скапото одржување и растечките јавни поплаки [се] клучни причини за оваа шокантна одлука“, пишувало во лажните тврдења.


Некои корисници на социјалните мрежи брзо поверувале во измислените објави, при што еден корисник напишал: „Чекај Париз! Не ми го уништувај местото за запросување од соништата“, додека друг рекол: „О … Ова не треба да се случи.“

Сепак, други корисници брзо ја довеле во прашање валидноста на смелите тврдења, уверувајќи ги другите корисници на социјалните мрежи дека објавата е „лажна“.

Компанијата за експлоатација на Ајфеловата кула (SETE), која управува со кулата, јавно не одговори на тврдењата што се појавиле на интернет.

Туристите сè уште можат да резервираат билети за пристап до лифтовите на Ајфеловата кула на нивната веб-страница.


Како лажните вести влијаат врз туристичката индустрија?

Иако многу луѓе знаат да препознаат преувеличени вести и лажни тврдења, тие можат да предизвикаат хаос за туристичките дестинации.

Претходно оваа година, Италија објави дека презема мерки против лажни рецензии на хотели и ресторани откако сопствениците на бизниси се пожалиле дека нивниот углед е неправедно нарушен.

Лажната или манипулирана содржина влијае на помеѓу 6 и 30 проценти од приходите на компаниите во угостителскиот и туристичкиот сектор, според податоците од италијанското Министерство за претприемништво.


Како резултат на тоа, земјата вовела нови правила кои ќе бараат од туристите да обезбедат доказ за посета пред да остават рецензија.

„Денес претставуваме важен чекор за заштита на нашите компании“, изјави Даниела Сантанче, италијанската министерка за туризам при презентирањето на законот.

„Рецензиите, кои благодарение на оваа регулаторна интервенција всушност ќе бидат вистинити, се од фундаментално значење за успехот на компаниите и за довербата на потрошувачите и туристите“, додаде Сантанче.