Европската унија направи пресврт кој силно ќе одекне и во индустријата и меѓу возачите. Планот за целосна забрана на продажба на нови автомобили со бензински и дизел мотори од 2035 година повеќе не е на маса.
Наместо тоа, во Брисел е постигнат политички договор кој значително ги ублажува досегашните цели и остава простор за повеќе различни технологии.
Според информации од Брисел, договорот веќе е усогласен на највисоко ниво и ќе биде официјално претставен наредната недела. Европската унија потврди дека тврдењата се точни, што значи дека индустријата и купувачите можат да здивнат.
Суштината на промената е јасна. Наместо барање за стопроцентно намалување на емисијата на CO₂ кај новите возила од 2035 година, сега се воведува цел од 90 отсто намалување на ниво на просек на производни флоти. Истото важи и за периодот по 2040 година, без апсолутен „нулти“ праг.

Крај на забраната за класични мотори какви што ги знаевме
Оваа промена во пракса значи дека моторите со внатрешно согорување не се забранети, туку производителите треба да исполнуваат построги, но достижни цели за емисии. Како што е соопштено од Европскиот парламент, со тоа се укинува она што со години се нарекуваше „технолошка забрана“.
Со други зборови, бензинските и дизел моторите можат да продолжат да се развиваат, произведуваат и продаваат, доколку се вклопуваат во новите CO₂ рамки. Посебен акцент е ставен на технолошка неутралност, што отвора врати за хибриди, е-горива и други решенија, заедно со електрични автомобили.
До овој пресврт не дојде случајно. Силен политички притисок дојде од повеќе правци, пред сè од Германија, Италија и Полска. Неколку европски лидери отворено побараа ублажување на планот, предупредувајќи за последиците врз работните места, конкурентноста и стабилноста на автомобилската индустрија.

Автомобилската индустрија слави, но целите остануваат
Реакциите на производителите беа моментални и позитивни. Од индустријата порачаа дека ова е првиот реален чекор кон одржлива CO₂ регулатива, која ја зема предвид пазарната реалност, технолошкиот развој и економските последици.
Важно е да се нагласи дека ЕУ не се откажува од климатските цели. Разликата е во пристапот. Фокусот се поместува од ригидни забрани кон пофлексибилен систем на контрола на емисии, каде производителите имаат повеќе простор да изберат како ќе ги постигнат целите.
За возачите низ Европа пораката е јасна. Бензинските и дизел моторите не исчезнуваат во 2035 година, а наредната декада носи повеќе избори, а не помалку. Автомобилската индустрија добива привремено олеснување, а пазарот постабилна и попредвидлива рамка за иднината.







