Владата на Кина воведе построги мерки за проверка на акредитациите со цел да ја зајакне контролата врз активностите на инфлуенсерите на социјалните мрежи.
Според новите правила, секое лице што објавува содржини на специјализирани теми – како што се медицина, право, образование или финансии – мора пред објавување да достави валиден доказ за своите квалификации, објави порталот "The Wall Street Journal".
Оваа уредба ја донесе Канцеларијата за управување со сајбер-просторот на Кина (Cyberspace Administration of China – CAC), која бара од авторите документирано формално образование, заверена стручна обука или докажано професионално искуство во областа за која зборуваат.
Иницијативата е дел од континуираните напори на кинеската влада да ја зајакне контролата над онлајн-содржината и да го ограничи ширењето на дезинформации на дигиталните платформи.
China will require influencers to prove their training in order to discuss sensitive topics such as medicine or finance https://t.co/JXbpwP0wzv via @Mkt4eCommerce
— Uswahilini (@wairuma) October 26, 2025
Големите платформи добија нова улога
Платформи како „Douyin“ (кинескиот еквивалент на TikTok), „Weibo“ и „Bilibili“ добија задача да ја потврдуваат автентичноста на акредитациите на креаторите на содржина.
Оние што нема да ги почитуваат новите прописи ќе се соочат со строги санкции – вклучително и привремено или трајно суспендирање на профилите, како и парични казни што можат да достигнат до 100.000 јуани (околу 13.000 евра).
Официјалното објаснување и реакциите
Според кинеските власти, целта на оваа политика е јавноста да добива точни и професионални совети од квалификувани лица, со што би се заштитиле корисниците од неточни или манипулативни информации.
Сепак, критичарите и експертите за дигитална политика предупредуваат дека овие ограничувања дополнително ќе ја зацврстат владината контрола врз онлајн-дискусиите, со што ќе се намали разновидноста на гласови што досега успеваа да опстанат на кинеските социјални мрежи.

Поголема контрола врз инфлуенсерската култура
Овој потег е дел од пошироката кампања на Пекинг за ставање на инфлуенсерската култура под построг надзор, со цел промовирање на „уредена и здрава комуникација“ во рамки на дигиталниот екосистем на земјата.
Новата регулатива ја нагласува сè поголемата улога на државата во обликувањето на тоа како се дефинира стручноста, кредибилитетот и јавното мислење во кинескиот медиумски и општествен простор.










