"Xiaomi" е најбрзо растечкиот производител меѓу водечките компании минатата година.
Глобалната продажба на паметни телефони се зголеми во 2024 година по две последователни години на пад, според извештаите на "Counterpoint", "Canalys" и "IDC". Најголемиот дел од овој раст доаѓа од кинеските производители, вклучувајќи ги "Xiaomi" и "Vivo", додека "Apple" и "Samsung" остануваат цврсто на врвот како неприкосновени лидери на пазарот на мобилни телефони.
Раст на продажбата по тешката 2023 година
Според "Counterpoint", продажбата на телефони порасна за 4% во текот на 2024 година, додека "IDC" и "Canalys" забележаа раст на глобалните испораки за 6-7%. Овој раст доаѓа по 2023 година, која имаше најниски продажни резултати во последната деценија, а се предвидува дека позитивните трендови ќе продолжат и во 2025 година.
„2024 година беше година на закрепнување и нормализација по тешката 2023 година“, рече Тарун Патак, директор за истражување во „Counterpoint“. „Пазарот ги покажа првите знаци на закрепнување од четвртиот квартал на 2023 година и сега бележи раст пет последователни квартали“.
Прашање за лидерот на пазарот на мобилни телефони
Извештаите не се согласуваат за тоа кој е лидер на пазарот во 2024 година. "Counterpoint" тврди дека "Samsung" го зазеде првото место по пазарен удел, додека "IDC" и "Canalys" наведуваат дека "Apple" бил лидер. Сите три извори се согласуваат дека "Xiaomi" е цврсто на третото место, со зголемување на продажбата од 12% според "Counterpoint", што го прави најбрзо растечки играч меѓу главните производители. "Xiaomi" забележа пазарен удел од 14%, сериозно блиску до уделот на "Apple" од 18%.
"Oppo" (вклучувајќи го и OnePlus), "Vivo" и групацијата "Transsion" – која ги вклучува брендовите "Tecno" и "Infinix" – ги заземаат следните позиции, благодарение на силните продажни резултати во Азија, како и растот на пазарите во Европа, Африка и Латинска Америка.
"Counterpoint" и "IDC" делумно ги припишуваат релативно силните перформанси во 2024 година на воведувањето на телефони позиционирани како уреди со вештачка интелигенција, а вештачката интелигенција го зазема местото на флексибилните дисплеи како најнов тренд.
„Видовме намалена побарувачка за телефони на преклопување, и покрај зголемените промоции и маркетинг“, рече Ентони Скарсела, директор за истражување во "IDC". Производителите сега „приоритизираат нови иновации со вештачка интелигенција на сметка на уредите што се преклопуваат“. „Counterpoint“ предвидува дека до 2028 година, девет од десет телефони со цена од над 250 долари ќе имаат генеративна вештачка интелигенција.