Продажбата на еден вид автомобили достигна историско ниво: Германските возачи ги менуваат своите навики и рушат рекорди

Точка

19/07/2025

19:06

2.945

Големина на фонт

а а а

Во првата половина од 2025 година, германскиот пазар на автомобили забележа историски успех во сегментот на електрични автомобили. Според податоците објавени од Ројтерс, продажбата достигна рекордно високо ниво, а речиси еден од пет новорегистрирани автомобили во земјата бил електричен. Овој раст сигнализира значителна промена во навиките на потрошувачите по години побавно усвојување на електричната мобилност.

Германија не е изолиран случај; сличен тренд е видлив низ цела Европа, која е втор најголем пазар на електрични возила во светот. Бројките од Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) покажуваат дека продажбата на електрични возила (EV) значително расте низ целиот континент, и покрај целокупниот пад на вкупната продажба на автомобили. Германија се издвојува како еден од најбрзо растечките пазари.


Експертите се согласуваат дека два клучни фактори се одговорни за овој бум. Од една страна, построгите цели на Европската Унија во однос на емисиите на јаглерод диоксид ги принудуваат производителите да вклучат повеќе електрични и хибридни модели во својата понуда. Од друга страна, на пазарот влегуваат попристапни електрични автомобили, што ги прави подостапни за поширок круг клиенти и го стимулира интересот.

Овие автомобили се преплавени дури и од Германците! Речиси еден од двајца велат дека пречекорувањата на трошоците се нивна главна пречка

Автомобили на германскиот автопат

Официјалните податоци од Германската федерална агенција за моторен транспорт (KBA) го потврдуваат овој феномен. Во првите шест месеци од 2025 година, во Германија се регистрирани вкупно 248.726 нови електрични возила. Ова претставува импресивно зголемување од 35 проценти во споредба со истиот период минатата година, кога беа продадени 184.125 единици, и го надминува претходниот рекорд поставен во 2023 година.


Учеството на електричните возила во вкупниот број на нови регистрации во првата половина од годината достигна 17,7 проценти, што јасно покажува дека електричниот погон станува сè доминантен избор за германските возачи. Интересно е што овој успех се случува во контекст на општ пад на пазарот. Вкупниот број на регистрации на нови возила во Германија од јануари до јуни падна на 1,4 милиони, што е за 4,7 проценти помалку во однос на истиот период минатата година. Ова укажува дека клиентите сè повеќе се одвраќаат од традиционалните мотори со внатрешно согорување и се свртуваат кон електрични алтернативи.