Паметните очила "Meta Ray-Ban" се продаваат во милиони ширум светот, додека очилата на "Apple AR" беа вистинско фијаско

Точка

04/02/2025

14:33

1.767

Големина на фонт

а а а

"Ray-Ban’s Meta" постигнуваат успех во сегментот на уреди за носење, додека "Apple" го паузира развојот на полесни "AR очила".

"Meta" и "Ray-Ban" заеднички развија паметни очила кои станаа еден од најновите технолошки трендови, забележувајќи одлични продажни резултати. Според извршниот директор на "Мета", Марк Закерберг, вкупната продажба на паметните очила "Ray-Ban Meta" надмина еден милион единици ширум светот, а тој број се очекува да се удвои во текот на 2025 година.

Овој успех го означува значајниот пробив на "Мета" во сегментот на уреди за носење, додека "Apple", во исто време, наидува на сериозни развојни пречки во областа на "AR" очилата за проширена реалност.


Како "Meta" успеа во светот на паметните очила?

"Meta" и "Ray-Ban" ја започнаа својата соработка уште во 2019 година, но првата генерација на нивните паметни очила не го постигна очекуваниот успех. Пресвртот дојде со доаѓањето на втората генерација на "Ray-Ban Meta" очилата во 2023 година, кои привлекоа големо внимание кај корисниците благодарение на напредните функции, како што е вградениот асистент со вештачка интелигенција активиран со глас кој овозможува лесна контрола, камера за снимање која им овозможува на корисниците лесно да го документираат она што го гледаат во реално време и нови подобрувања на вештачката интелигенција, вклучително и инстант гласовен превод, со што се прошируваат практичните апликации на уредот.

Поттикната од овој успех, "Meta" минатата година демонстрираше прототип на своите први AR очила, "Orion", кои тежат помалку од 100 грама. Планот е првите AR очила наменети за масовна употреба да бидат лансирани во 2027 година, што дополнително ќе ја зацврсти позицијата на "Meta" како лидер во овој сегмент.


Спротивно на предноста на "Meta", "Apple" се соочува со предизвици во развојот на своите AR очила. Според извештајот на "Bloomberg", "Apple" внатрешно ја прекина работата на развојот на "Project N107", чија цел беше да се развијат полесни AR очила кои би биле слични на класичните диоптриски очила.

Иако "Apple Vision Pro" привлече големо внимание при лансирањето, корисниците се пожалија дека уредот е премногу тежок и непријатен за носење долго време. Ова го поттикна "Apple" да развие полесни AR очила, кои првично беа замислени како уред што ќе се поврзе со "iPhone". Сепак, поради недоволно напојуваната батерија на "iPhone" и ограничената процесорска моќ, "Apple" го пренасочи својот фокус на поврзување со компјутери "Mac".


Сепак, последните интерни извештаи укажуваат дека "Apple" не е задоволен од напредокот на проектот, поради што е одлучено привремено да се прекине развојот на овие AR очила. Во моментов, развојниот фокус на Apple останува на оптимизирање на идните верзии на уредот "Vision Pro", со цел да се намали тежината на уредот за полесно носење, да се намали цената за да се направи уредот попристапен за пошироката публика и да се зголеми конкурентноста во AR технолошки пазар.

Додека "Meta" забележува раст на продажбата и продолжува да ја развива AR технологијата, "Apple" се соочува со развојни проблеми, поради што одлучи да го паузира развојот на идните модели на AR очила со полесна конструкција. Со оглед на тоа дека "Meta" планира да ги лансира првите AR очила до 2027 година, а "Apple" сè уште не ги решил клучните проблеми со своите проекти, се поставува прашањето дали "Apple" воопшто ќе може да остане во чекор во оваа технолошка трка, пренесува "LTN".